måndag 7 januari 2013

Den om att möblera om i en liten tvåa


Men det är ju en utmaning att möblera om när man inte har någon plats!
Jag är annars känd för att möblera om ungefär varannan månad, till och med sonen frågade i somras om vi inte skulle möblera om snart. Inte ens han är van vid att möblerna står på samma ställe så himla länge som de gjort nu. Under ett års tid har jag inte kunnat ändra något annat än hans rum och det kan jag inte ändra mer nu heller, kanske om han får en våningssäng men det är inte riktigt aktuellt just nu, han får nog bli lite större först. 
Jag älskar att möblera om!! Hur i hela världens namn får man utlopp för sin möblera-om-bacill när man inte har någon plats? Jag passade på att ändra om på vinden när jag tog ner julkartongerna, väldigt inspirerande när man inte kan se omändringen... Hmm... 
Jag reade ett väggord när vi var i Linköping och jag visste precis var jag skulle sätta det någonstans så när jag började flytta på sakerna som stod i hörnan innan, så insåg jag att platsen faktiskt kunde användas på bättre sätt. Det gamla plåtbordet som stod ute på balkongen och rostade passade perfekt i ett minimalt utrymme och bippeliböna - så har vi skapat en studiehörna!

Och det finns faktiskt en finess till. I skåpet vid sidan om, röjde jag ut en hylla för skolböcker och skrivarpapper. Och sladdar är dragna och fixade så det finns inget som hindrar mig från att sitta där och skriva alla mina skolprojekt! 

Förutom självdiciplinen och inspirationen...
Ja... det får bli nästa sak att ta itu med... sen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar