fredag 28 september 2012

Den om svart/vitt

Nu måste jag lära mig andra saker med mina foton. Jag har fortfarande inte kommit på hur man sätter ihop bilder med varandra (alltså inte i PS, jag kan det i andra program men jag vill ha ett program som hjälper mig med allt jag vill göra) så tills jag kommer på det, får jag leka med "mindre färg". Nu har jag lärt mig att få fotona mer levande - nu ska jag bemästra svart/vitt.


Uuuunderbara godheter som vi fick i vår fina Goodie Bag på Bloggdagen med Emma och gänget i Helsingborg. Nä, ni ser att jag sparar oliverna till något extra härligt tillfälle, tog "fuloliverna" idag till köttfärssåsen istället. Men oljan, den krängde jag ner i pastan nom nom nom


Sen måste jag bara slå ett slag för denna oerhört goda parmesan!
Jag fick ett flera olika kryddor från Olof Viktors för ganska länge sedan och de flesta börjar ta slut, även denna, bara lite kvar på botten nu. Men det jag har upptäckt, och här kommer ett litet matlagningstips, är att om man strör ner denna parmesan i sin köttfärssås istället för att reda den med... tja, vad ni nu reder soppor och grytor med, så blir den precis som redning! God redning!
Jag använder ofta potatismjöl och vatten normalt, när jag ska reda av något, men någon kväll orkade jag inte krångla med potatismjölet och sonen var inte hemma så jag slängde ner parmesanen istället och oj oj oj vad nom nom det blev!
Så även om sonen skyr "äckliga-fot-osten" som han kallar den, så slängde jag i lite idag.

Nä, nu ska jag komma på något annat kreativt att göra, så här på kvällskvisten! 
Ha en god kväll och en lika god natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar