tisdag 18 september 2012

Den om multi tasking

Ja, denna kvinnan börjar bli bra på Multi Tasking! Som ni kan se på det något suddiga fotot nedan (förlååååt, Fru Sederblad, du sa att vi inte skulle använda suddiga bilder, jag lovar att skärpa mig!!).
Men här ser ni min dataskärm ikväll - bloggen i bakgrunden, fem öppna Word-fönster för att sätta ihop vår ångestframkallande rapport som ska vara inlämnad på fredag och som vi ska redovisa muntligt med ett litet framförande (skriver inget här, vet ju inte vem som läser och jag vill ju inte avslöja för mycket för de andra grupperna). Samtidigt som Studiekompis C sitter och mailar och är nära att bli föremål för en "intervention" av oss andra snart för att hennes sambo inte ska gå bananas på henne under de här två åren som vi ska plugga!



Men så kul det är ändå! Samtidigt som jag fokusera på rapporten så kör Emma-Någons Frus ord rundor i huvudet på mig men vägen börjar ta sin början! Det kanske ni ser i bloggen också? Den larviga "skrivstilen" är borta ur inläggen, lite crazy får man ju fortfarande ha det och därför får stilen vara kvar i rubriktexten än så länge, men nu ska ha rensas, förnyas och tas nya tag, på mer än ett sätt! Tack, söta Emma, för att du först gjorde mig otroligt upprörd och sen generad och sen, när allt landade, fick du mig "back on track"!

Så, ett litet livstecken från en extremt tidspressad Singelmamma som absolut gör sitt bästa, på alla sätt och ska förbättra sig, steg för steg, varje dag, varje minut, varje uppgift och varje smäll!

Mommas back in town, and she's here to stay!


2 kommentarer:

  1. Nu är i alla fall jag lite stolt över dig ;-). Bra gjort! Och lättläst ska bloggen vara. Det är superviktigt. Inga konstiga typsnitt som inte går att läsa. Och snygga bilder. Ja, men så är det ;-)! Kram på dig!

    Och så tar du bort den där förhatliga koden som man fylla i för att kommentera. Ok???

    SvaraRadera
  2. Ska bara kolla om ordverifieringen är borta ;-)... jo, det var den ;-)!

    SvaraRadera