tisdag 14 augusti 2012

Den om ett kärt tidsfördriv


Alla har vi väl de där underbara tidsfördriven!
Oavsett om det är simning, tennis, knyppling, sång, måleri eller sova så har vi alla något som får tiden att gå snabbare.
För mig är det böcker!
Och nu när jag pendlar, så är det mycket böcker!!

Och när de nya tar slut, eller jag tröttnar på biblioteksböckerna som jag borde lämna tillbaka snart, så kommer de gamla dust-catcher vännerna fram igen. Detta är en sån bok! Och jag ska faktiskt erkänna att det är det andra exemplaret, eftersom jag tappade bort mitt första ex... (hur man nu kan göra det..?) Men jag lyckades i alla fall och eftersom jag läser mååånga böcker på engelska tog det lite tid innan jag fick tag på en ny och som inte kostade skjortan, som de så ofta gör när de är på originalspråk (vilket för mig är helt absurt! Varför? Man har inga omkostnader för omtryck av pärm eller översättning. Ok, frakt men ändå?!)

Jag vet faktiskt inte hur många gånger jag läst den här boken!
Den är sned och vind och halvtrasig och snart går hörnen på pärmen av i väskan (hmm, inte helt snäll i min hantering...) och sidorna har hundöron. And I love it to death!

Det finns inget som är så underbart som att ha många vällästa böcker i bokhyllan, sådana som man har en relation till, nästan. Sådana som man kan längta efter när man inte läst dem på länge och som det kliar i fingrarna att få hålla i och vända blad igen.

För er som inte läst just denna dust-catchern kan jag bara säga - gör det!
Vilken är din favoritbok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar