måndag 20 augusti 2012

Den om en saknad vän

Ja... Det har hänt en del igen och det är väl därför orken för bloggen har avtagit, men jag ska försöka återge en del.
Men var börjar man?

Kanske i slutet, och då blir det ju skolan. Jag har kommit in på min Hälso- och Sjukvårdsadministrations utbildning, så pluggmorsa blir jag, fastän det såg mörkt ut ett tag (kom in på Socionomprogrammet också - något förvånad!) Jobbet som jag verkligen trivts superbra på, blev inte längre än sommaren ut (eller jo, men max 2 månader till och då blev ju valet ganska enkelt!) Men så kom mailet jag väntat på - du har kommit in!

Nu börjar det sjunka in, efter att jag ansökt om studiebidrag, börjat berätta för världen att jag ska plugga och nu är det bara en vecka kvar! Kommer försöka jobba kvar så länge jag kan i augusti, förhoppningsvis så är ju första veckan ganska lugn och då hinner jag "jobba klart".

Kören börjar på onsdag igen, gott att komma igång och spänna stämbanden och få ut lycka, sorg och frustration över att endast få sjunga i sin ensamhet hemma!

Sonen börjar "nollan" på onsdag! Så i höst är vi två pluggisar här hemma i Stan. Idag hade de "Hej-och-välkomna-till-skolan" idag men jag kunde inte vara med, tyvärr så fadern fick gå istället. Det var väldigt kul att läsa pappren som kom med sonen hem, om regler, dagar och deras schema. Det blir gympa, yoga och simskola - mycket nytt! Men så klart kommer den gamla hederliga tennisen vara kvar också! Han kommer börja Minitennis i år, lite längre träning, lite mer spel och teknik. Själv är jag väl glad om jag bara lär mig plugga igen och ta mina PWs så fort jag kan.

Men nu till det tråkiga... En vän saknas... En söt fyrbenting har åkt på "Gårdskollo" hos en, förhoppningsvis, blivande ny familj... Det går inte längre att ha Scubbisen kvar. Nu när jag ska börja läsa, så blir vi två som befinner oss i Malmö den största delen av dagen, sen ska man hem, ta hand om barnet, hemmet och för min del skolan. Det är inte snällt att låta honom ligga här hemma, när han ska ha det som absolut roligast just nu.
Men jag kom i kontakt med en underbar familj, som kanske presenteras senare, om de vill, och i lördags följde jag och Jonton vår lillebror till deras bil och såg honom hoppa in. Tårarna har flödat men jag får updates varje dag och fina bilder och jag och Adoptivmamman pratade lääänge igår. Här kommer en bild på
Kungen Av Hästgården!


King Scooby, hästfösare, kattälskare och adoptivlillebror till en superhärlig tjej!
We love you, baby!
And we miss you!
But you haven't left us, just moved a little!


2 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Nu var det ett tag sedan jag kikade in här hos dig, ser att det hänt en hel del..vad bra att du kom in på skolan!

    Sötaste Scooby, förstår att det blir tomt efter honom..håller tummarna för att allt stämmer med honom och familjen på hästgården, vad bra han kommer få det där!

    Stor kram till dig!

    Jenny

    SvaraRadera
  2. Härligt spännande att komma in på en ny plugglinje ! Nu blir det jobba jobba med utbildningen och kanske en möjlighet att träffa, lära känna lite nya människor. livet går i utvecklingsfaser och hunden hur än mycket älskad den är, har ingen lust att ligga hemma på mattan och vänta hem sina trötta människor som då ska sressa iväg på kissrundor kring närmsta kvarterert. Vovven får det så bra på sin nya plats och stortrivs snart då kan ni koppla bort hunden och fortsätta med era liv och framtiden vad den nu för med sig .Jag önskar dig lycka till och hoppas det ska bli spännande och bra. Men glöm inte att ta vara på den sommar som ju ändå finns kvar hälsningar Kristina

    SvaraRadera