fredag 24 augusti 2012

Den om att ha blivit med fordon

Ja, alltså, jag fattar ingenting!
För ett par dagar sedan blev jag uppringd utav Metro (tidningen, alltså) och en snäll och gullig tjej frågade om jag kom ihåg att jag varit med i en tävling. Eeee, njäää, blev mitt svar.. Hon skrattade lite och sa att det kanske inte var så konstigt eftersom det var ett tag sedan jag anmälde mig till tävlingen. Mystiken tätnar med andra ord!
Det visade sig att när jag ansökte om skolan i våras (15 maj) så fick man ett erbjudande om att vara med och tävla om en Vespa S50 via Metro. Jag hade visst bockat i rutan om att jag ville vara med (och ja, nu började minnet komma tillbaka) och så frågade hon om jag hade blivit antagen än. Och som tur var, hade jag ju precis fått mitt antagningsbesked, så svaret blev ju ja. Jag mailade iväg mitt bevis och de som vann skulle bli meddelade via telefon, de andra fick ett mail.
Ändå fattade jag inte ett dugg när jag hade ett missat samtal på mobilen idag när vi hade fikarast på jobbet.
Jag lyssnade av meddelandet, jo, det var tjejen från Metro, fortfarande fattade jag inte ett dugg, trodde att jag kanske behövde komplettera med något. Så jag ringer upp...

Och jaha... Det visar sig att jag har vunnit mig en Vespa?!! Den landar i Helsingborg om ca 3 veckor och kan avhämtas då! Jag trodde hur länge som helst att hon skämtade med mig, men som tur var, skrattade hon lika mycket som jag!

Jag har ingen aning om vilken färg det blir eller något sånt, men jag var ju tvungen att googla Vespa S50 så klart och den ser visst ut så här och är värd ca 30 000:-!! Lägg av!! Jag tror jag dööör av skratt!



Så jaha, jag har blivit med Vespa...
Eller ja, snart i alla fall, frågan är bara vad jag ska göra med den?! 
Det är för långt att åka mellan Ystad och Malmö på en Vespa!
...joråsåatte...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar